Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Kołaczkowo
(4)
Wypożyczalnia Borzykowo
(1)
Wypożyczalnia Sokolniki
(2)
Autor
Bednarska-Ruszajowa Krystyna
(1)
Górski Stanisław
(1)
Hanuszkiewicz Adam
(1)
Marzec Anna
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika
(2)
Auderska, Halina (1904- )
(1)
Badania naukowe
(1)
Białoszewski, Miron (1922-1983)
(1)
Borowski, Tadeusz (1922-1951)
(1)
Brandys, Kazimierz (1916-2000)
(1)
Buczkowski, Leopold (1905-1989)
(1)
Czytanie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Gombrowicz, Witold (1904-1969)
(1)
Herling-Grudziński, Gustaw (1919-2000)
(1)
Hłasko, Marek (1934-1969)
(1)
Język polski
(1)
Kawalec, Julian (1916- )
(1)
Konwicki, Tadeusz (1926- )
(1)
Literatura polska
(1)
Metodologia
(1)
Myśliwski, Wiesław (1932- )
(1)
Nowak, Tadeusz
(1)
Pisanie
(1)
Pruszyński, Ksawery (1907-1950)
(1)
Rudnicki, Adolf (1912-1990)
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Stryjkowski, Julian (1905-1996)
(1)
Szczepański, Jan Józef
(1)
Szczypiorski, Andrzej (1924- )
(1)
Wychowanie
(1)
Wyka, Kazimierz (1910-1975)
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości / Bogusław Śliwerski. - Wydanie trzecie. - Kraków : Impuls, 2020. - 384 strony : ilustracje ; 21 cm.
(PNiP)
Podręcznik z zakresu pedagogiki ogólnej, obejmujący między innymi etymologię pojęcia "wychowanie" i jego rozmaite konteksty (wychowanie w ujęciu systemowym, jako spotkanie, proces, pomoc, działanie, samorealizacja, formacja duchowa czy ideologizacja).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Kołaczkowo
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci. Książka jest skonstruowana tak, aby dzieci mogły z niej korzystać razem ze swoimi rodzicami i nauczycielami. Dbając o poczucie bezpieczeństwa dziecka, pomagając mu zrozumieć sens danej opowieści, a także jej terapeutyczny wymiar, opiekunowie mogą dokonać wyboru odpowiedniej bajki oraz wspólnie z dzieckiem ją przepracować. Dzieci w zależności od wieku oraz swoich możliwości czytelnicznych mogą podjąć próbę samodzielnego czytania bajki. Będzie to dla nich zabawa i sposób na ćwiczenie umiejętności czytelniczych, jednak same nie są w stanie odbyć procesu terapeutycznego. Terapia może się dokonywać dopiero przy pomocy osoby dorosłej. Dlatego tak ważne jest, aby rodzic lub nauczyciel wraz z dzieckiem pochylił się nad tekstem bajki terapeutycznej. Książka zawiera rozdziały, które są wstępem do prowadzenia bajkoterapii. Podejmowana jest w nich problematyka dotycząca znaczenia bajek w życiu każdego człowieka. Autorki formułują również praktyczne rady, jak można zastosować bajkoterapię, jakie warunki zapewnić, aby była skuteczna, oraz jak samemu układać bajki. Charakteryzuję postać bajkoterapeuty, aby zachęcić rodziców i dzieci do układania bajek, a przede wszystkim dodać rodzicom wiary we własne możliwości – mogą oni być nie tylko najlepszymi opiekunami swoich dzieci, ale także bajkoterapeutami. Rozwinięciem tego metodycznego wprowadzenia są wskazówki zawarte przy każdej bajce. Osoba czytająca bajkę może się z nich dowiedzieć, w jakich sytuacjach należy ją wybierać (kiedy czytamy?), w czym może pomóc dziecku (pomaga w…) oraz jak kontynuować opowieść już po jej przeczytaniu (pozostańmy jeszcze w tej opowieści poprzez…)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Borzykowo
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. B (1 egz.)
Wypożyczalnia Sokolniki
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. B (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zastosowana przez Autorkę metoda to propozycja indywidualnego przebiegu działań edukacyjnych, który z powodzeniem może być modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i możliwości […] danej klasy. Na podkreślenie ze wszech miar zasługuje zwrócenie […] uwagi na postawę nauczyciela jako kreatora indywidualnych podejść i preferencji dla każdego dziecka z osobna. Nauka pisania i czytania to niezwykła powinność i odpowiedzialność ze strony nauczyciela, wyzwalająca działania twórcze i kreatywne, jakie drzemią w świadomości ucznia. Rola i zadania, jakie stoją przed nauczycielem w przypadku dzieci o specyficznych trudnościach w nauce pisania i czytania, powodują zwiększenie skali kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela profesjonalisty w tym zawodzie. Z recenzji dr hab. Urszuli Ordon, prof. AJD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Kołaczkowo
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik skierowany do młodzieży. Wyjaśnia, jak zachowywać się elegancko w różnych sytuacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Sokolniki
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie 11. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 331, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Kołaczkowo
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej